Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Recension utav kvarg!

Av Timmy - 8 maj 2010 15:46

Har gjort en lista nu över vilka kvargar jag har smakat hittils, och recenserat dessa


5. Kesella 10%


  


Äts i nödfall, ingen fin konsistens, smakar sådär, men kcal är inte värt mängden protein som denna kvarg innehåller, bör undvikas i kroppsbyggarsyften!.


Smak:6/10

Pris:3/10

ProteinPerKrona:4/10


4:Kesella 1%


  


Smakar helt okej, dyr jämfört med de andra kvargarna, dock är denna helt okej om du inte kan få tag på andra, syrligare smak med fun light, hade föredragit mer krämig konsistens. Men uppfyller sitt mål med att ge bra med protein med lite kcal.


Smak:6/10

Pris:4/10

ProteinPerKrona:5/10


3: Milbona kvarg


  


Billigast och detta ger den höga platsen! Nackdelarna är att det finns få lidlbutiker och att smaken hade kunnat vara bättre, konsistensen med!. Dock är detta vad man bör köpa om man har lidl i närheten och tänker på sin ekonomi!


Smak:7/10

Pris:9/10

ProteinPerKrona:10/10



2:Ehrman Kvarg 0.2%(Willys)


Den till höger på bilden!


  


Riktig god kvarg!, visst inte så bra konsistens men smaken den får med fun light är riktigt bra! så detta överväger, + att willys är ganska utspritt och, och denna kvarg är endast dyrare än milbonas kvarg!. Denna äter jag mest utav.


Smak:7/10

Pris:8/10

ProteinPerKrona:7/10



1:Ica kvarg 0.1%


  



Den godaste! riktig gourmet kvarg, den är överlägsen i alla sorter förutom priset, även om priset är fördel aktigt så är dock endast kesella dyrare än icas.

Denna äter jag när jag är sugen på något gott, så därför vinner denna i detta test.


Smak:10/10

Pris:7/10

ProteinPerKrona:7/10


Nu ser jag främst kvarg som en bra dessert under deffen pågrund av proteinet, och det låga kaloriantalet.


Snart kommer det komma tester på tonfisk, och vilken fun light som passar bäst med kvarg!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Timmy - 7 juni 2011 01:55

Pågrund av en del händelser har det inte varit mycket skriverier i denna blogg. Jag har pågrund av arbete inte kunnat träna på 7 månader. Detta har tagit en del på mig och jag kämpar på att få tillbaka formen. Men som sagt vad som har hänt har hänt o...

Av Timmy - 9 maj 2010 20:39

Deffa, något folk överdramatiserar eller höjer till skyarna.   Vad anser jag om deff? deff är för mig en slentrian fas utav mitt liv, man har en viss mängd mat att äta, ingen större variation, daglig promenad, och dryga gympass var man oftast mär...

Av Timmy - 8 maj 2010 16:24


En äldre artikel utav maastaveto, nu återpublicerad:   När jag idag var på atletklubben och tränade deltoidus,trapezius,rectus abdominis&Obliquus externus abdominis. Så märkte jag hur alla andra körde längre koncentriskt än excentriskt, det är de...

Av Timmy - 8 maj 2010 16:08


Tänkte skriva en artikelserie om diverse myter som jag hört på gymmet. Idag ska jag ta upp myten "Kör repsen snabbt annars hinner muskeln vila" Vad gör vi när vi tränar en specifik muskel? Jo vi kontrakterar(förkortar) den så att muskeln spänn...

Av Timmy - 6 maj 2010 19:38

Slutet av var 4:e vecka   *Drop-set   *Mitten av månaden kommer något speciellt att köras Superset,Triset,Pyramid etc   *Längre vila i basövnignen 1-2 min, sedan under hypertrofi 30-1 min   *Kardio för att hålla grundläggande kondi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards