Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Funderingar angående min deff

Av Timmy - 9 maj 2010 20:39

Deffa, något folk överdramatiserar eller höjer till skyarna.


Vad anser jag om deff? deff är för mig en slentrian fas utav mitt liv, man har en viss mängd mat att äta, ingen större variation, daglig promenad, och dryga gympass var man oftast märker tillbakasteg. Dock är detta nödvändigt, och jag gnäller inte över min deff, det var mitt val och jag har bara mig själv att skylla på för detta.


Dock för att "uthärda" vardagen har jag lärt mig en del tricks


1.sover man så är man inte hungrig, praktiskt men man kan tyvärr inte sova så länge


2. vatten dricker jag mycket eller lightdrycker, ger en falsk mättnadskänsla som kan vara skön om man är hungrig


3.Planera kommande bulkar etc, sitter jag och funderar på detta så blir deffen mindre närvarande.


Så vardagen är enkel, man är hungrig inte så mycket händer men det flyter på snabbare ju längre deffen har gått.


Min deff har inte varit så vettig, fylla, veckor utav frossande har förekommit och min diet har inte alltid varit så strikt, men jag har fått resultat omän medelmåttiga.


Under deff bör man undvika folk som frossar, visst inget fel med det. Men risken är extremt stor att man själv kommer att haka på när man instinkivt behöver mat!.


Kosten är viktigast, både under bulk och deff.


Deffar du behöver du också mat för att inte tappa i för snabb takt

Bulkar du ska du inte grisbulka, fettet du får kan vara svårt att tappa, det har jag fått erfara.


Jag bulkade bra med bra resultat men fick hög kf% som inte syntes så tydligt, jag deffar och har nu tappat det mesta av mina resultat, även om jag nu får definiton.


Mitt mål nu är att under kontrollerad bulk få tillbaka resultaten och undvika onödiga mängder fett, detta kommer jag lyckas med om jag är strikt.


Kosten är allt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Timmy - 7 juni 2011 01:55

Pågrund av en del händelser har det inte varit mycket skriverier i denna blogg. Jag har pågrund av arbete inte kunnat träna på 7 månader. Detta har tagit en del på mig och jag kämpar på att få tillbaka formen. Men som sagt vad som har hänt har hänt o...

Av Timmy - 8 maj 2010 16:24


En äldre artikel utav maastaveto, nu återpublicerad:   När jag idag var på atletklubben och tränade deltoidus,trapezius,rectus abdominis&Obliquus externus abdominis. Så märkte jag hur alla andra körde längre koncentriskt än excentriskt, det är de...

Av Timmy - 8 maj 2010 16:08


Tänkte skriva en artikelserie om diverse myter som jag hört på gymmet. Idag ska jag ta upp myten "Kör repsen snabbt annars hinner muskeln vila" Vad gör vi när vi tränar en specifik muskel? Jo vi kontrakterar(förkortar) den så att muskeln spänn...

Av Timmy - 8 maj 2010 15:46

Har gjort en lista nu över vilka kvargar jag har smakat hittils, och recenserat dessa   5. Kesella 10%        Äts i nödfall, ingen fin konsistens, smakar sådär, men kcal är inte värt mängden protein som denna kvarg innehåller, bör undvika...

Av Timmy - 6 maj 2010 19:38

Slutet av var 4:e vecka   *Drop-set   *Mitten av månaden kommer något speciellt att köras Superset,Triset,Pyramid etc   *Längre vila i basövnignen 1-2 min, sedan under hypertrofi 30-1 min   *Kardio för att hålla grundläggande kondi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards