Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Timmy - 9 maj 2010 20:39

Deffa, något folk överdramatiserar eller höjer till skyarna.


Vad anser jag om deff? deff är för mig en slentrian fas utav mitt liv, man har en viss mängd mat att äta, ingen större variation, daglig promenad, och dryga gympass var man oftast märker tillbakasteg. Dock är detta nödvändigt, och jag gnäller inte över min deff, det var mitt val och jag har bara mig själv att skylla på för detta.


Dock för att "uthärda" vardagen har jag lärt mig en del tricks


1.sover man så är man inte hungrig, praktiskt men man kan tyvärr inte sova så länge


2. vatten dricker jag mycket eller lightdrycker, ger en falsk mättnadskänsla som kan vara skön om man är hungrig


3.Planera kommande bulkar etc, sitter jag och funderar på detta så blir deffen mindre närvarande.


Så vardagen är enkel, man är hungrig inte så mycket händer men det flyter på snabbare ju längre deffen har gått.


Min deff har inte varit så vettig, fylla, veckor utav frossande har förekommit och min diet har inte alltid varit så strikt, men jag har fått resultat omän medelmåttiga.


Under deff bör man undvika folk som frossar, visst inget fel med det. Men risken är extremt stor att man själv kommer att haka på när man instinkivt behöver mat!.


Kosten är viktigast, både under bulk och deff.


Deffar du behöver du också mat för att inte tappa i för snabb takt

Bulkar du ska du inte grisbulka, fettet du får kan vara svårt att tappa, det har jag fått erfara.


Jag bulkade bra med bra resultat men fick hög kf% som inte syntes så tydligt, jag deffar och har nu tappat det mesta av mina resultat, även om jag nu får definiton.


Mitt mål nu är att under kontrollerad bulk få tillbaka resultaten och undvika onödiga mängder fett, detta kommer jag lyckas med om jag är strikt.


Kosten är allt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards