Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Timmy - 6 maj 2010 19:38

Slutet av var 4:e vecka

 

*Drop-set

 

*Mitten av månaden kommer något speciellt att köras Superset,Triset,Pyramid

etc

 

*Längre vila i basövnignen 1-2 min, sedan under hypertrofi 30-1 min

 

*Kardio för att hålla grundläggande kondition och fettförbränning

 

Målet med detta Schema är att i början köra tungt för styrka med målet att sakta öka i vikterna och för allmän styrka. Sedan efter basövningen är klar kommer det köras för kontakt, ganska tungt men så strikt det går med en lång excentriskfas, Sedan när jag börjar bli trött kommer den sista lättare övningen vara där för att stretcha muskeln och trötta ut, helst med fler reps än övriga övningar. Varje vecka ändrar jag repsantalet förutom på basövnignarna för att variera och aldrig tillåta musklerna vänja sig vid ansträningen. För att sedan göra det ännu mer ovant kommer jag ofta slänga in diverse olika sätt att träna på för att ett pass ska inte vara det andra likt, målet kommer också vara att variera mycket i grepp på övningarna, vinklar osv.


Angående Basövnignar som kommer jag köra 5x5/3x3 beroende på formen, hade jag tänkt köra 3x3 i mark, men känner att jag inte har orken att göra det säkert så blir det 5x5, främst kommer denna variant att köras.

 

 

Dag 1: Rygg/Mage/Bål

Marklyft 5x5/3x3

Rygg:

Dragövning 12X3

Roddövning 10X4

Rotatorcuff/Hyperextensioner 8X3

Mage:

Crunches 10X4

Sidolyft 9X3

 

Dag 2: Bröst/Triceps/Trapz/Nacke

Bänkpress/Hantelpress 5x5/3x3

Shrugs 10X4

Triceps extension/Smalbänk 10X4

Cable Pushdowns 12X3

Flyes/Pector-Flyes 15x4

 

Dag 3: Vila

 

Dag 4: Lår/Vader

Knäböj/Benpress 5x5/3x3

Framsidalår 10x4

Baksidalår 10x4

Utfall/Bulgariskasplit/Rakamarklyft

 

Dag 5: Axlar/Biceps/Underarmar

Militärpress/Hantelpress 7x4

Lyft åt sidan 14X3

Hantelcurls 10X3

+Bicepscurls med annan vinkel 8X4

HammerCurls 10X4

Underarmscurls 8X5

 

Dag 6: Kardiovaskulärträning 

Backträning/Trappträning/Crosstrainer

15-20 min

 

Dag 7: Vila

Av Timmy - 6 maj 2010 19:24

Jag har skapat en blogg för mitt nya projekt.


Jag kommer att ställa upp i Classic Bodybuilding någongång under 2014, vilken tävling vet jag inte beroende på var jag befinner mig då, men hoppas på Luciapokalen.


Jag kommer bli mer aktiv när min kontrollerade bulk kommer igång, är under deff just nu och då är det inte lika intressant, och har en del att göra.


Du kommer här att få läsa träningsjournaler, dagsformsbilder, artiklar om kroppsbyggning, vad jag äter etc. Även annat kan dyka upp.


Fler artikar kommer snart



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards